Børne og Undervisningsministeriets logo
Undervisningsmaterialer
SFOSpecialområdet
Om OnDannelsesprincipper
Børne og Undervisningsministeriets logo
Tilbage til Ung til Yngre
sammen om digital dannelse
Børne og Undervisningsministeriets logo

On er finansieret af midler fra Børne- og Undervisningsministeriets Pulje til styrket indsats for digital dannelse af børn og unge.

Mere fra On

On SkoleOn HjemOn UngdomOn Fritid
Kontakt og supportPressePrivatlivs- og persondatapolitikCookiepolitikTilgængelighedserklæring

© On 2025

Fagfaglige mål

Herunder kan du læse, hvilke kompetenceområder og vejledende færdigheds- og vidensmål On’s ung til yngre-program understøtter.

Faglige mål for Dansk

De ældre elever (formidlerne) 

Kompetenceområdet Fremstilling:

  • Eleven kan organisere samarbejde om fremstilling.
  • Eleven kan tilrettelægge proces fra ide til færdigt produkt.

Kompetenceområdet Kommunikation:

  • Eleven kan deltage aktivt, åbent og analytisk i dialog.
  • Eleven kan analysere eget og andres kropssprog.
  • Eleven kan diskutere betydningen af digitale kommunikationsteknologier for eget liv og fællesskab.

De yngre elever (modtagere af formidlingen)

Kompetenceområdet Kommunikation:

  • Eleven kan indgå i dialog i mindre grupper.
  • Eleven kan lytte aktivt til andre og følge op med spørgsmål og respons.
  • Eleven kan forholde sig bevidst til konsekvenserne af sin færden på internettet.
  • Eleven har viden om muligheder og faldgruber for kommunikation på internettet.

Faglige mål for Sundheds- og seksualundervisning

De ældre elever (formidlerne)

Kompetenceområdet Sundhed og trivsel: 

  • Eleven kan vurdere, hvad der fremmer sundhed og trivsel på skolen.
  • Eleven har viden om, hvad der fremmer sundhed og trivsel.
De yngre elever (modtagere af formidlingen)

Kompetenceområdet Sundhed og trivsel:

  • Eleven kan vurdere, hvad der fremmer sundhed og trivsel på skolen.
  • Eleven har viden om, hvad der fremmer sundhed og trivsel.

Læs mere om On Ung til yngre

Elevsiden
Hvorfor bruge programmet?
Niveauer i digitale læringsforløb